FysioSarianna

Palvelut

Fysioterapia

Fysioterapia sisältää asiakkaan tutkimisen sekä yksilöllisen hoidon ja ohjaamisen.

Fysioterapian tavoitteena on korjata kehon liike- ja toimintahäiriöitä, ylläpitää liikkumis- ja toimintakykyä sekä lieventää kipuja. Keinoina ovat terapeuttinen harjoittelu, neuvonta ja manuaaliset menetelmät.

Fysioterapian tavoitteena on parantaa liikkumisen laatua ja asiakkaan toimintakykyä oikein suunnitellun harjoittelun avulla.

Yksilöllisen ohjauksen ja hoidon taustalla on perusteellisesti suoritettu alkuhaastattelu. Erilaisten tutkimus- ja mittausmenetelmien avulla arvioidaan asiakkaan sen hetkinen tilanne, asiakkaan omat toiveet ja tavoitteet huomioon ottaen.

Hyödynnän vastaanotolla laajasti kaikkea niin koulutuksissa kuin käytännössä oppimaani. Voit lukea lisää koulutuksistani Sarianna välilehdeltä.

Fysioterapia on mahdollista toteuttaa myös etäyhteyden kautta.

ProMethod liikkuvuus ja liikehallinta -testaus

ProMethod -konsepti on syntynyt fysioterapeuttien tarpeesta koota luotettava testipatteristo, jolla selvitetään mistä liikkumista ja jaksamista haittaavat oireet johtuvat niin työssä kuin vapaa-ajalla.

ProMethod -testi sisältää alkukyselyn, yksilön kehon lihastasapainon, liikkuvuuden ja liikehallinnan testauksen. Testien perusteella laadin yksilöllisen harjoitusohjelman asiakkaan kehon heikkouksien kehittämiseksi. Tavoitteena on parantaa lihastasapainoa, korjata kehon puolieroja ja poistaa harjoittelua häiritsevät kivut ja oireet.

Äitiysfysioterapia

Raskauden ja synnytyksen mukana tulevat hormonaaliset muutokset aiheuttavat rasitusta äidin keholle, joka voi ilmetä erilaisina kipuina tai ongelmina. Esimerkiksi liitoskivut, virtsankarkailu, vatsalihasten erkauma, selkäkivut ja sektio- ja episiotomia-arpien kireys.

Äitiysfysioterapiassa hoidetaan juuri näitä haasteita ja annetaan yksilöllisiä ohjeita tilanteen helpottamiseksi. Äitiysfysioterapia on kuitenkin myös paljon muuta kuin vain fyysistä hoitoa, vastaanotolla keskustellaan myös äidin jaksamisesta, hyvinvoinnista, liikunnasta ja ravinnosta. ​

Äitiysfysioterapia on tarkoitettu kaikille äideille, myös silloin, kun synnytyksestä on jo pidemmän aikaa. Raskauden aiheuttamia tuki- ja liikuntaelinoireta voi hoitaa myös vuosien päästä raskaudesta. Olet siis tervetullut äitiysfysioterapiaan missä tahansa raskauden vaiheessa tai synnytyksen jälkeen. Voit tulla äitiysfysioterapiaa myös jos vasta suunnittelet raskautta, saamaan vinkkejä esimerkiksi liikuntaan ja ravintoon.

Lantionpohjan lihasten toimintakyvyn arviontiin minulla on käytössä EMG-laite. Testi tehdään emättimen kautta tarkoitukseen sopivalla elektrodilla, jonka voit itse asettaa paikalleen. Elektrodi on henkilökohtainen ja sen hinta on 35€. Asiakas saa elektrodin itselleen ja samaa elektrodia voi hyödyntää uudestaan. Tuloksen perusteella ohjaan harjoitteet.

Äitiysfysioterapia on mahdollista toteuttaa myös etäyhteyden kautta.

Seksuaalineuvonta

Seksuaalineuvonta on vuorovaikutukseen perustuvaa ammatillista asiakastyötä. Sen keskeisiä alueita ovat seksuaalisuuteen ja sukupuolisuuteen liittyvät kysymykset ja ongelmat.

Seksuaalineuvonta on tiedon antamista ja ohjausta seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa ja kysymyksissä. Usein ulkopuolisen kanssa käyty luottamuksellinen keskustelu koetaan helpottavana.

Seksuaalineuvojan työ on luottamuksellista ja yksilöllistä seksuaaliongelmien- ja haasteiden kohtaamista. Seksuaalisia ongelmia voivat olla muun muassa muutokset seksuaalisessa halussa, kiihottumisvaikeudet, erektio- ja siemensyöksyhäiriöt, yhdyntäkivut tai orgasmivaikeudet.

Seksuaalisuus ja seksuaaliset tarpeet ovat muuttuvia. Suurien elämänmuutoksien, kuten esimerkiksi raskauden, vanhemmuuden, eron, sairauden tai menetysten kohdalla muutokset ovat tavallisia. Neuvonnassa voi myös keskustella sukupuoli- ja seksuaali-identiteetistä ja pohtia niitä. Neuvontaan voi tulla yksin tai kumppanin kanssa.

Seksuaalineuvonta on mahdollista toteuttaa myös etäyhteyden kautta.

Personal Training

Personal Training on yksilöllistä valmennusta ja sen tavoitteena on asiakkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi.

Valmennus suunnitellaan aina sinun henkilökohtaisten tarpeiden mukaan ja sen kesto määräytyy tavoitteesi ja toiveidesi mukaisesti. Harjoittelemaan pääset joko kuntosalilla, kotona, lenkkipolulla tai muussa liikuntaan sopivassa ympäristössä.

Tapaamiset alkavat alkukartoituksella, jossa käyn läpi lähtötilanteesi, taustasi, tavoitteesi, terveydentilasi sekä siihen liittyvät mahdolliset rajoitukset. Asiakkaan tarpeiden ja toiveiden mukaan kartoitan myös ravintoasiat ja sen pohjalta teen henkilökohtaisen ravintosuunnitelman.

Pidempiaikaisissa valmennuksissa asetamme välitavoitteet ja seuraamme edistymistäsi säännöllisesti.

Olen käynyt Suomen terveysliikuntainstituutin PhysioTrainer -koulutuksen, joka on fysioterapeuteille suunnattu Personal Trainer -koulutus.

Valmennus hinnat ja määrät löydät hinnasto välilehdeltä.

Personal Training varaukset sähköpostilla fysiosarianna@gmail.com tai soittamalla 050-5277998.

Liikunnanohjaus ryhmälle

Tarjoan yksityistunteja esimerkiksi polttari- ja kaveriporukoille sekä työryhmille.

Tunti voi olla kertaluonteinen tai sopimuksen mukaan säännöllisesti toistuva. Tunnin sisältö suunnitellaan ryhmän toiveiden mukaan, tarjonta on monipuolista aina ryhmäliikuntatunneista ulkotreeneihin.

Alla esimerkkejä ohjaamistani tunneista:

FasciaMethod, Pilates, toiminnallinen harjoittelu, ilmajooga, spinning, lihaskuntotreeni, foamroller, erilaiset tanssitunnit kuten twerk, baletti ja jazz-tanssi.

Luennot

Tarjoan tilauksesta myös luentoja työporukoille ja muille ryhmille.

Aiheina voivat olla esimerkiksi:

Liikunta, ravinto, uni, palautuminen, seksuaalisuus, vatsalihasten erkauma ja muut äititysfysioterapian teemat.

Luentoihin ja ryhmänohjauksiin voit kysyä tarjouksen sähköpostilla fysiosarianna@gmail.com

Osta lahjakortti näppärästi netistä!